vrijdag 22 januari 2016

De week van.......Het heksenboek

De eerste week met aandacht voor een schrijver, illustrator of onderwerp staat in het teken van heksen.

En daar zijn natuurlijk ontzettend veel boeken over geschreven. Al op de basisschool vond ik dit een geweldig onderwerp. Zelfs mijn spreekbeurt ging over heksen.

Volgende week een hele week recensies van heksenboeken op mijn blog.

Ik keek in mijn boekenkast, in de bibliotheek en kreeg een paar prachtige exemplaren toegestuurd van Uitgeverij De Vier WindstrekenUitgeverij Gottmer en Uitgeverij Memphis Belle.

Daarna volgde het lezen en voorlezen. Sommige boeken spannend, grappig, lieve heksen, klungelige heksen. Ze hebben er hier van genoten en ik natuurlijk zelf ook.

Ook een beetje nostalgie, de Heksen van Roald Dahl heb ik ook weer gelezen. Het is nog steeds een geliefd boek bij mij, maar ook op school wordt het nog erg veel gelezen.

Ik heb al eerder recensies geschreven over heksenboeken, dus vind je een week niet genoeg, kijk dan eens hier:
- Recensie van Een pittig soepje
- Recensie van Foeksia miniboekjes

En er zullen er nog wel meer volgen. Want een week is eigenlijk niet genoeg. Er zijn natuurlijk nog veel meer leuke heksenboeken om te lezen.

Kom gezellig volgende week op mijn blog kijken: De week van.....het Heksenboek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

What the h@ck!

Auteur: Maria Genova Uitgeverij Kluitman Prijs: € 12,99 Leeftijd 9-99 jaar Al vaker zag ik het boek voorbijkomen...