donderdag 27 oktober 2016

Roos gaat op weg

Ssst... ik lees! - Roos gaat op weg

Illustraties: Hester van de Grift
Uitgeverij: Deltas
ISBN: 9789044733006
Prijs: € 7,95
AVI Start
Serie: Ssst... ik lees!

Een echt meisjesboek over fee Roos voor kinderen die net leren lezen. In dit boek gaat Roos op, die in een boomhut woont op reis. Onderweg maakt ze van alles mee. Gelukkig is ze goed voorbereid en heeft ze allemaal spullen in haar zak gestopt.

De illustraties zijn mooi en kleurrijk. De teksten zijn goed te lezen voor kinderen die net een paar weken in groep 3 zitten. Korte zinnen en makkelijke woorden. Mijn dochter geniet van dit boekje, omdat het echt nog aansluit bij haar droomwereld van feeën en prinsessen. Ze heeft dit boek helemaal aan ons voorgelezen en vandaag zelfs op school in de klas voorgelezen. Helemaal trots dat ze dit zelf kan. Een goede stimulans voor het lezen!

De serie Ssst ik lees! heeft boeken over diverse onderwerpen, leuk voor zowel jongens als meisjes. Ze zijn er in verschillende AVI niveaus. Zo kun je eigenlijk voor iedereen wel een leuk boekje vinden waardoor kinderen plezier in lezen krijgen.

Hier kun je diverse boekjes bekijken. Wij hebben al meerdere boekjes in huis, ze zijn erg verschillend, maar allemaal leuk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

What the h@ck!

Auteur: Maria Genova Uitgeverij Kluitman Prijs: € 12,99 Leeftijd 9-99 jaar Al vaker zag ik het boek voorbijkomen...