maandag 9 november 2015

Recensie: Lieke redt de dieren

Lieke redt de dieren

Auteur: Jette Schröder
Illustraties: ivan & ilia
ISBN: 9789021674360
Uitgeverij: Ploegsma
Prijs: € 9,99
Avi: E5/M6

Laat ik eens beginnen met wat anders dan de inhoud van dit boek. Namelijk de omslag en de illustraties van ivan & ilia. Deze zien er namelijk super uit. De omslag zorgde er hier in huis al voor dat mijn dochters nieuwsgierig werden naar het boek. Mooi, echt voor meiden!

Dan natuurlijk ook nog belangrijk het verhaal:
Het gaat over Lieke die samen met haar vrienden een kinderboerderij wil helpen. Lukt het ze om op tijd alles op te knappen, zodat de boerderij niet moet sluiten?
Leuk boek met meerdere verhaallijnen door elkaar. De illustraties zijn leuk, anders dan de standaard illustraties. Ook het moppenboek zal een lach op het gezicht toveren. Waarschijnlijk worden die wel even hardop voorgelezen.
Veel herkenbare situaties, zoals wie nodig ik uit voor mijn feestje.

Een superleuk boek, wil je hem lezen? Klik dan hier.

Wisten jullie dat er nog een boek is over Lieke: Lieke in de hoofdrol.

Binnenkort verschijnt ook al een derde boek: Lieke is verliefd.

Kijk maar eens hier voor alle boeken van Jette Schröder.

Lieke heeft ook een leuke internetpagina: http://wijzijnvriendinnen.nl/. Hier vindt je leuke tips, een wedstijd, doe-tips en nog veel meer. Zeker het bekijken waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

What the h@ck!

Auteur: Maria Genova Uitgeverij Kluitman Prijs: € 12,99 Leeftijd 9-99 jaar Al vaker zag ik het boek voorbijkomen...