maandag 15 oktober 2018

Makkelijk lezen: Geronimo Stilton


Auteur: Geronimo Stilton
Uitgeverij: de Wakkere Muis
ISBN Red de witte walvis: 9789085924562
ISBN Het raadsel van de schat: 9789085923947
Prijs: € 9,95 per boek
Leeftijd: 6-11 jaar

Makkelijk lezen


Het is natuurlijk ontzettend leuk om boeken te lezen van Geronimo Stilton. Maar wat als je wat meer moeite hebt met lezen? Dan kun je nu toch spannende avonturen beleven. Deze boeken zijn Avi E3 en M4.

Bij moeilijke woorden zijn de lettergrepen in verschillende kleuren gedrukt. De regelafstand en letters zijn wat groter dan bij de andere boeken van Geronimo Stilton. In plaats van Gi-ga-geitenkaas lees je nu Ki-ka-kaas. Alles is dus net iets makkelijker geschreven. Maar het zijn wel super leuke avonturen.

Red de witte walvis - Avi E3



In Red de witte walvis gaat Geronimo samen met Pettie naar Walvis baai. Ook neefje Ben en het nichtje van Pettie gaan mee. Maar in plaats van het mooie Walvis baai van vroeger is het nu een bende. Alles kost geld, veel geld. Zelfs naar het strand gaan. En als ze dan ook nog een walvis moeten redden, wordt het helemaal spannend.

In het boek staat niet alleen het verhaal. Je vindt er allemaal weetjes over de walvis, en pagina's met moppen en spelletjes.





Het raadsel van de schat - Avi M4



Dit is weer een heel ander avontuur. Dit keer gaat Geronimo samen met Klem, Thea, neefje Ben en tante Lillie op zoek naar een schat. Lang geleden was oom Sub hier ook naar aan het zoeken, maar hij kwam nooit terug.

Maar nu hebben ze een kaart en kunnen ze op pad. Maar dat moet je natuurlijk niet vertellen als er piraten meeluisteren. Of ze een schat vinden? Lees het zelf maar.





Het zijn boeken die ook geschikt zijn voor kinderen die nog niet zo lang lezen. Maar ze zijn zeker niet kinderachtig. Dus ook als je al iets ouder bent, zul je nog veel plezier aan deze boeken beleven.
Meer informatie, of wil je ze bestellen?


Er zijn nog meer Makkelijk Lezen boeken van Geronimo Stilton, deze vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kasper wordt een kip

Auteur: Sam Copeland Illustraties: Sarah Horne Uitgeverij: Gottmer Leeftijd: 8-12 jaar I...