woensdag 16 oktober 2019

Plaza Patatta Paardengevaar





















Auteur: Nanda Roep
Serie: Plaza Patatta deel 14
Illustraties: Silvester
Uitgeverij Nanda
Leeftijd: 9-12 jaar
ISBN:9789490983833
Prijs: € 14,45

Samen met mijn dochter mocht ik weer een Plaza Patatta avontuur lezen. Al eerder las ik Luna's flopfeest.

Plaza Patatta heeft ook een eigen website met veel informatie over de boeken: www.plazapatatta.nl

Bij het doorbladeren van het boek werd mijn dochter van 9 gelijk enthousiast van de vrolijk gekleurde illustraties in het boek.

Mocht je nog nooit een boek uit deze serie hebben gelezen is dat geen enkel probleem. Iedereen wordt even netjes voorgesteld in Wie is wie?

In dit boek gaan Luna en Lotte een tocht te paard maken en mogen daarbij ook kamperen. Deze tocht wordt er één om nooit te vergeten. Er gaat een vreemde jongen mee, Luna en Lotte vertrouwen hem niet helemaal.

Het verhaal is van begin tot eind lekker spannend, je wilt snel doorlezen om te kijken of het goed afloopt.

Leuk voor paardenliefhebbers, maar dat is zeker niet het belangrijkste in dit verhaal. Dus ook als je hier niet zo van houdt is het een superspannend boek voor meiden, maar ook zeker voor jongens.

Enige lastige aan het boek is dat Mo gebrekkig Nederlands spreekt (met een Duits accent), die woorden vond mijn dochter lastig te lezen. De uitleg staat er gelukkig wel bij.

Wij vonden het weer een leuk boek om te lezen!

Wil je het zelf ook lezen? Hier kun je het bestellen: Plaza Patatta Paardengevaar
Maar als je besteld via Plaza Patatta zelf krijg je er nog een leuke etui bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

What the h@ck!

Auteur: Maria Genova Uitgeverij Kluitman Prijs: € 12,99 Leeftijd 9-99 jaar Al vaker zag ik het boek voorbijkomen...